Pasangan Kekasih Mengaku Bersalah Buang Bayi

on Monday, August 16, 2010

Ketika orang lain sedang sibuk mempersiapkan diri untuk menyambut 1 Ramadhan, lain pula yang dilakukan oleh sepasang kekasih di Melaka. Mohd Zolhalmi Khamis, 18 tahun dan pasangannya seorang juvana berusia 17 tahun 10, berasal dari Felda Jelai 2, Gemas, Negeri Sembilan itu membuang bayi perempuan mereka di kawasan kilang Daibochi, Ayer Keroh, kira-kira jam 1 pagi, 11 Ogos.

Kes berkenaan disiasat mengikut Seksyen 317 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara sehingga tujuh tahun atau denda atau kedua-duanya sekali, jika sabit kesalahan.

Berita Harian sebelum ini melaporkan satu pasangan kekasih disyaki membuang bayi perempuan baru dilahirkan ke dalam tong sampah di luar kilang tempat mereka bekerja pada hari pertama Ramadan.

Pasangan berusia 18 tahun itu ditahan beberapa jam selepas polis menerima laporan penemuan bayi perempuan yang masih bertali pusat diisi dalam beg pakaian warna hitam daripada seorang pengawal keselamatan, kira-kira jam 5.20 pagi.

Entahlah, jika diimbas semula apa yang berlaku sejak kebelakangan ini,  kes pembuangan bayi nampaknya semakin menjadi-jadi. Malah dalam seminggu terdapat dua atau tiga kes serupa disiarkan dalam akhbar.
Ranking: 5

{ 1 Respon... read them below or add one }

Sharinginfoz said...

kena cari apa root problem sebab jadi gelaja yang tak sihat ni

Contest Denaihati Semakin Hot


8/17/2010 5:53 AM

Post a Comment

 
© Just Another Story All Rights Reserved