Miss Universe 2010 Mendapat Kecaman Akibat Gambar Bogel

on Tuesday, August 17, 2010


Kontroversi Miss Universe 2010 nampaknya agak 'panas' apabila pihak penganjur atau panitia Pertandingan Miss Universe 2010 menggalakkan finalisnya untuk bergambar bogel semasa sesi fotografi.  Berikut adalah berita berkenaan perkara itu.
Tindakan tersebut bukan saja menyebabkan pihak panitia dikritik serta dikecam dengan cukup hebat, malah mereka telah dituding kerana tidak lagi mementingkan konsep beauty with brains tetapi lebih ke arah menjual tubuh.

Kecaman paling hebat datangnya daripada salah seorang pengamat pertandingan ratu cantik itu, Angie Meyer.

"Apabila konsep berbogel dibawa ke dalam pertandingan ini, Miss Universe bukan lagi dilihat menitik-beratkan soal brains dan beauty. Tetapi, fokusnya lebih kepada tubuh," kata Meyer yang kerap bekerjasama dengan organisasi Miss Universe.

Meyer juga khuatir kalau-kalau pertandingan Miss Universe ini akan menjadi salah satu platform yang memudahkan finalisnya untuk menyertai majalah Playboy.

Disebabkan itu, Meyer beranggapan bahawa pihak panitia tidak seharusnya meminta para finalisnya untuk berfoto topless.

"Jika tidak, oranga kan berfikir bahawa cantik itu adalah fizikal yang sangat sempurna. Padahal pandangan itu sangat sekali dan ia boleh mendatangkan bahaya kepada generasi muda.

"Bukan setakat itu saja, dengan menggalakkan sejumlah finalis ini berfoto topless, pihak panitia Miss Universe akan membuat para peserta berada dalam situasi di mana mereka harus benar-benar berkompromosi dengan hal-hal seperti ini," katanya.

Untuk maklumat semua, pada awal Miss Universe 2010 dianjurkan, sejumlah finalis telah menjayakan sesi fotografi dalam keadaan separuh bogel. Sebelum foto mereka diambil, tubuh mereka telah dilukis terlebih dahulu.

Antara finalis Miss Universe 2010 yang telah bergambar separuh bogel adalah Miss USA, Miss Japan dan Miss Trinidad & Tobago. Foto separuh bogel itu kemudian telah diletakkan di dalam laman web itu Miss Universe sebagai sebahagian daripada foto rasmi para finalis.

Sumber: murai.com.my
Ranking: 5

{ 0 Respon... read them below or add one }

Post a Comment

 
© Just Another Story All Rights Reserved