Franz: England Menampilkan Persembahan Buruk

on Wednesday, June 16, 2010

JOHANNESBURG: Legenda bola sepak Jerman, Franz Beckenbauer mengkritik cara permainan England pada Piala Dunia ini apabila menyebut “mereka bergerak ke belakang kepada corak lama yang buruk, iaitu membuat sepakan bola hantaran jauh dan mengejarnya.”

Ketika skuad England bimbingan Fabio Capello berhempas pulas seri 1-1 menentang Amerika Syarikat selepas penjaga gol, Robert Green melakukan ‘kesilapan bodoh’ membolehkan lawan menyamakan kedudukan, Jerman pula mempamerkan aksi bertenaga membelasah Australia 4-0, Ahad lalu. 

“Apa yang saya lihat daripada pemain England dalam perlawanan dengan AS itu, sebenarnya tidak banyak permainan bola sepak,” kata Beckenbauer, semalam.

“Apa yang saya lihat daripada pemain England dalam perlawanan dengan AS itu, sebenarnya tidak banyak permainan bola sepak,” kata Beckenbauer, semalam.

“Kepada saya England seperti bergerak ke belakang kepada corak lama yang buruk iaitu membuat sepakan bola hantaran jauh dan mengejarnya.

“Saya tidak pasti sama ada Fabio Capello masih boleh mengubahnya. England berada dalam situasi ini kerana hakikat bahawa tidak ramai pemain negara itu dalam kelab Liga Perdana Inggeris kerana mereka menggunakan pemain luar dari serata dunia yang lebih baik,” katanya.

England perlu menewaskan Algeria, Jumaat ini dalam perlawanan Kumpulan C untuk meneruskan cabaran, manakala Jerman berdepan Serbia dalam Kumpulan D pada hari sama. – AFP
Ranking: 5

{ 0 Respon... read them below or add one }

Post a Comment

 
© Just Another Story All Rights Reserved