Maya Karin Disahkan Bercerai Talak Satu.

on Friday, July 16, 2010

Pada bulan Jun Lepas Berita Tempatan ada melaporkan yang Maya Karin dan Suaminya telah ke Mahkamah Syariah untuk prosiding berhubung perkahwinan mereka (Rujuk). Ketika itu Maya Karin menjelaskan yang mereka belum membuat sebarang keputusan. Manakala suaminya pula, Steven David Shorthose atau Muhammad Ali menyatakan yang tiada perceraian berlaku.

Bagaimanapun hari ini berita tempatan (mStar) melaporkan yang Maya Karin telahpun disahkan bercerai talak satu dengan suaminya setelah melalui prosiding di Mahkamah Syariah Kuala Lumpur petang tadi.

Petaling Jaya: Pelakon Maya Karin,31, mengesahkan telah bercerai dengan Muhammad Ali,40, atau nama asalnya Steven David Shorthose, Jumaat.

Keputusan itu diputuskan oleh Hakim Syarie Mohd Amran Mat Zain selepas pasangan itu hadir di hadapannya.

Dalam satu mesej menerusi Khidmat Pesanan Ringkas (SMS) yang dikirim oleh pegawai syarikat rakaman Satu Entertainment, Azlin Abas, pasangan tersebut membuat kenyataan bersama berhubung penceraian terbabit.

Dalam mesej yang dihantar kepada semua media kira-kira 9.30 malam, Jumaat, Maya dan Muhammad Ali meminta agar privasi mereka tidak diganggu.

Berikut ini disiarkan kenyataan ringkas berkenaan:

"Kami (Maya dan Muhammad Ali) pada hari ini, (16.7.2010) ingin memaklumkan telah mendapat persetujuan bersama untuk bercerai daripada mahkamah syariah.

"Keputusan kami untuk berpisah dilakukan selepas membuat banyak pertimbangan selain mencari penyesalan mendalam.

"Kami percaya keputusan ini menandakan masalah ini ditutup dan kami sangat menghargai jika privasi kami dapat dihormati tanpa sebarang spekulasi oleh pihak media pada masa hadapan," kata mereka.

Sumber berita: mStar.com.my
Ranking: 5

{ 2 Respon... read them below or add one }

SyerAgh said...

ada can nak ngorat dia nie.. ehehe


7/17/2010 3:40 AM
Kulanz Salleh said...

@SyerAgh, bole saja tu.. :D


7/17/2010 3:11 PM

Post a Comment

 
© Just Another Story All Rights Reserved