Ribut di Kuantan

on Friday, August 27, 2010

Gambar ribut di Indra Sempurna
KUANTAN – Tiga belas buah rumah mengalami kerosakan akibat kejadian ribut dan angin kencang serta hujan lebat yang melanda kawasan Perumahan Indra Sempurna di sini petang ini.

Empat daripada rumah itu mengalami kerosakan teruk apabila bahagian bumbungnya diterbangkan angin, dan ada antaranya yang ranap sama sekali apabila struktur binaannya patah, dalam kejadian pada kira-kira pukul 3 petang itu.

Salah seorang pemilik rumah berkenaan Noor Asiah Osman, 37, berkata, kejadian berlaku semasa dia keluar ke kedai untuk membeli barang, dan dia hanya mendapat tahu mengenai keadaan rumahnya apabila mendapat panggilan telefon jiran.

"Ketika itu saya hanya teringatkan nasib empat orang anak yang berada dalam rumah, apabila sampai di rumah saya bersyukur melihat mereka selamat tanpa sebarang kecederaan,” katanya ketika ditemui di tempat kejadian.

Mohamad Omar, 52, pula berkata, ketika kejadian dia bersama anggota keluarganya sedang menonton televisyen, apabila tiba-tiba mereka terdengar bunyi kuat di bahagian atas rumah.

Katanya, dia melihat sendiri bumbung rumahnya diterbangkan angin ketika itu, dan menurutnya kejadian itu juga mengakibatkan beberapa barangan elektrik di rumahnya rosak terkena air hujan.

Tinjauan mendapati ada beberapa pokok kecil tumbang dan bumbung rumah bersepah di kawasan perumahan itu, bagaimanapun tiada kemalangan jiwa dan kecederaan yang dilaporkan. – Bernama

Sumber: kosmo online
Ranking: 5

{ 0 Respon... read them below or add one }

Post a Comment

 
© Just Another Story All Rights Reserved