Cantiknya Lisa Surihani Bertudung

on Thursday, August 26, 2010

Selama ni nampak Lisa Surihani dengan rambutnya sekali, memang cantik. Tapi kali rambut dah tak nampak dah. Yang nampak cuma muka Lisa Surihani dan tudung putih.  Dan Lisa memakai tudung lagi nampak cantik, terserlah keayuannya.. hehe

Sebenarnya bukanlah nak cerita pasal Lisa Surihani dah bertudung. Ni cerita Lisa kononnya agak sukar untuk membawa watak dalam sebuah filem adaptasi novel berbanding filem-filem biasa.

Kata Lisa, filem yang diadaptasi dari novel biasanya sudah diketahui jalan ceritanya kerana orang sudah membaca novel berkenaan lebih awal sebelum di filemkan. Ia menyebabkan keterujaan orang ramai untuk menonton filem selepas membaca novel menjadi lebih kuat sehingga ada yang memberi pelbagai persepsi.
"Memang sukar untuk memuaskan hati semua pihak terutamanya peminat dan pengikut-pengikut novel kerana imaginasi mereka tiada batasan.

"Kalau kita lihat filem-filem luar seperti Harry Potter yang difilemkan dari sebuah novel pun ada yang kurang berpuas hati. Memang baca novel lebih sedap sebab kita boleh membayangkannya wataknya mengikut akal kita," jelasnya yang sedang dalam penggambaran filem adaptasi novel berjudul Ombak Rindu.

Bagaimanapun, menurut Lisa, dia sudah menjalankan tugasnya sebaik mungkin mengikut skrip yang diberikan, namun berserah kepada penonton untuk menilainya.

"Saya yakin pasti mereka akan buat perbandingan antara novel dan filem, tapi sejujurnya saya sudah bersedia menerima kritikan orang yang tidak berpuas hati dengan filem itu.

"Filem Lagenda Budak setan ada juga yang kritik begitu, tapi kita tak mampu untuk memuaskan hati semua pihak," katanya.

Jelas Lisa, dia memegang watak pembantu iaitu rakan baik kepada Izzah yang dilakonkan oleh Maya Karin. Biarpun sekadar pembantu, dia tetap menganggap watak tersebut dapat menghidupkan jalan cerita filem tersebut.

"Kita tidak boleh pandang sambil lewa watak pembantu sebab watak pembantu juga penting untuk menghidupkan jalan cerita sesebuah filem atau drama," katanya.

Dalam pada itu, Lisa yang merupakan antara artis yang sedang berada dikemuncak kerjayanya mengakui akan terus bersaing selagi ada permintaan untuk dia berlakon.

"Saya akan terus berlakon dalam filem dan drama selagi permintaan untuk saya ada. Memang sekarang rezeki saya tengah banyak tapi saya tahu ini masa saya untuk bekerja sebaik mungkin.

"Saya tahu ramai lagi pelakon-pelakon baru yang mula naik dan menjadi pesaing. Industri hiburan ini sukar untuk dijangka kadang kita diatas dan tiba masanya di bawah," jelasnya.Sumber: mStar
Ranking: 5

{ 0 Respon... read them below or add one }

Post a Comment

 
© Just Another Story All Rights Reserved