My Favourite Surfing Spot

on Friday, March 19, 2010

Kali ni sekali lagi aku nak kongsi pengalaman aku bekerja sambil online… atau dengan maksud yang tersirat melayari internet… Dipendekkan cerita… dari dulu sampai sekarang aku ni boleh dikatakan setiap hari  perlu menghadap komputer dan melayari internet ni… Iyalah.. dah kerja rutin aku macam tu.. kalau aku tak menghadap PC dan internet maknanya aku tak kerja… kan dah makan gaji buta!..

Di rumah dan opis aku memang tak ada masalah untuk akses internet…. (kadang tu ada masa memang problem juga connection, tapi apa nak buat kan?)… apa yang selalu menjadi masalah aku  ialah time kerja outstation.. kerja yang menyebabkan aku terpaksa meninggalkan rumah… Kalau kerja tu tak melibatkan penggunaan internet, aku tak kisah, tapi sebab kerja akupun memang berkaitan dengan data-data yang kadang hanya boleh dikases dengan internet, maka terpaksalah netbooks dan internet connection jadi kawan karib aku.

Tapi tu lah masalahnya. Aku ni bukan jenis yang suka lepak lama-lama di kawasan free hotspot. Nanti time buka maklumat penting, siap ada orang jeling-jeling kat netbook aku. Mana boleh kan?

Sebab tu terfikir juga nak guna portable modem WIGGY keluaran terbaharu P1 W1MAX. Sebab ni paling sesuai dengan aku. Dengan modem ni, bolehlah aku akses internet di hotel atau kereta tanpa gangguan. Tambahan pula pakej yang ditawarkan sangat menarik. Pengguna boleh pilih sama ada melanggan 'postpaid' dengan bayaran serendah RM69.00 sebulan atau prepaid' yang boleh ditop-up RM20 untuk kegunaan selama 7 hari... kan berbaloi tu.


Cuma apa yang agak malang bagi aku, P1 W1MAX belum ada liputan di Sabah.. Memang kecewa sangat-sangat. Jadi harap-harap sangatlah W1MAX sediakan liputan di Sabah, at least di kawasan Kota Kinabalu. Apapun bagi anda yang berada di dalam liputan P1 W1MAX dan berminat untuk melanggan atau mendapatkan maklumat lanjut tentang portable usb modem WIGGY ni, bolehlah lawati http://www.p1.com.my.

Project Alpha Season 2 is presented by
supported by
P1 and MAS
Ranking: 5

{ 0 Respon... read them below or add one }

Post a Comment

 
© Just Another Story All Rights Reserved